shop M.A.C Cosmetics MACStack Mascara Favoriet van make-up artist Lydia! ‘Deze mascara kun je mooi in laagjes opbouwen. Hij klontert niet, geeft niet af en blijft een daglang zitten.’ Bekijken (persbericht) 15 finalisten van de modeacademies ArtEZ Academie Beeldende Kunsten Arnhem, Hoge School voor de Kunsten Utrecht en de Willem de Kooning Academie in Rotterdam, […]

02:16 - 01:22
luistertijd 02:16 - leestijd 01:22

(persbericht) 15 finalisten van de modeacademies ArtEZ Academie Beeldende Kunsten Arnhem, Hoge School voor de Kunsten Utrecht en de Willem de Kooning Academie in Rotterdam, lieten tijdens de finale hun unieke en inspirerende creatie zien op eigen model, op eigen muziek en met eigen styling ideeën. Presentatie/show effect was namelijk ook een van de beoordelingscriteria. Naast innovatie en creativiteit, individualiteit, het concept, esthetiek en de kwaliteit van de uitvoering.

In de jury zaten: Bastiaan van Schaik (styling goeroe, fashion director AvantGarde), Judith Osborn (modeontwerpster), Michou Basu (modejournalist De Telegraaf), Monique Lindeboom (beautyjournalist en oprichtster van BeautyJournaal) en Carine van den Broeck (productmanager Triumph).

And the winner is …

De jury was unaniem over het winnende ontwerp van de 19-jarige Katinka Feijs (WdKA Rotterdam, 1e jaars studente) geïnspireerd door het icoon Venus. “Ik heb onderzoek gedaan naar wie zij is, haar symboliek, haar ontstaan, etc. Wat ik ondervond was dat de naaktheid en vrouwelijkheid voor Venus erg belangrijk was. Naaktheid heeft natuurlijk (onder andere) te maken met de huid. De uiteindelijke creatie gaat daarom over huidsstructuren, huidstinten, en straalt nog steeds mijn icoon Venus uit.”, aldus Katinka.

Volgens de jury is het ontwerp een prachtige vertaling en uitvoering van het concept, waarbij de verschillende lapjes stof op een mooie manier de huidstructuren en huidstinten weergegeven. Het ontwerp straalt pure vrouwelijkheid uit en is tegelijkertijd sexy, aldus de jury.

Katinka wint hiermee het ticket naar de internationale finale in Milaan op 23 september 2009 (tijdens de Fashion Week). Daar maakt ze kans op een bedrag van € 15.000 en zal de winnende creatie als “limited edition” wereldwijd worden verkocht in de Triumph flagship stores.

Op de tweede plaats is geëindigd Roy Kersten (WdKA Rotterdam) met zijn creatie geïnspireerd op “The Trenchcoat”. De jury was zeer gecharmeerd door de geslaagde vertaling van dit klassieke en tijdloze icoon. De derde plaats is voor Demyarlin Aloë (WdKA Rotterdam) met zijn prachtige vertaling van zijn icoon “The North American Indian”. Hij zet een prachtig totaal plaatje neer dat klopt van A tot Z, een echte showstopper, aldus de jury.

Lees ook