Wat een heerlijk parfum, en niet duur!

02:56 - 01:45
luistertijd 02:56 - leestijd 01:45

Roos bespreekt Van Gils LIVE

Van Gils LIVE

Van Gils komt met een nieuwe geur voor echte mannen: LIVE. Deze geur moet mannen doen realiseren dat er meer in het leven is dan werk en de dagelijkse routine. Van Gils LIVE staat voor het maken van eigen keuzes, genieten van het hier en nu en het waarmaken van dromen: Carpe Diem ofwel pluk de dag! Dat klinkt goed.

De geur

LIVE opent fris: dennen gecombineerd met sinaasappel en grapefruit. Mijn neus ervaart het als lekker en origineel. Het hart van het parfum is volgens het persbericht gevuld met vetiver en patchouli en in de basis zit een combinatie van vanille en leer, met een vleugje oud.

Wat ik vooral ruik is chocola mét patchouli. Zoals je dat ook ruikt bij Neonatura Cocon van Yves Rocher en in zekere zin bij Kokorico van Jean Paul Gaultier, hoeveel laatstgenoemde wat scherper blijft.

LIVE ontwikkelt zich aangenaam op de huid en is prima qua sterkte niet te hard en niet te zacht. Hij houdt zo’n 4-6 uur. Na een nacht op het geurstrookje komt er weer een fougère frisheid naar voren. De verpakking en fles van LIVE zijn herkenbaar Van Gils stijl en sluiten qua kleur naadloos aan bij de inhoud. De advertentie toont een stoere man met veel baardhaar. Zo’n soort man stel ik me ook wel voor bij deze geur.

Over Van Gils

Eventjes terug in de tijd over het Nederlandse modehuis Van Gils dat in 1948 wordt opgericht door Hermiel van Gils. Gewapend met distributiebonnen van de overheid koopt hij vlak na de oorlog materialen en leent een aantal naaimachines. Zijn stijl blijkt de tand des tijds te doorstaan en het bedrijf groeit uit tot een van de meest succesvolle in de internationale mannenmode industrie.

Van Gils is vooral bekend om zijn maatpakken en in de jaren ’60 genieten zijn Beatle jasjes grote populariteit. Hun reclameslogan in de jaren ’70: ‘Het verschil tussen iets aan hebben en gekleed gaan’. In de Van Gils collecties wordt gewerkt met thema’s als ‘Strictly for Men’ en ‘No stitch, no story’.

Van Gils is het enige grotere parfummerk van Nederlandse hand. In 1985 verschijnt de eerste geur: Strictly for Men. Deze krachtige fougère geur kent nog steeds een grote groep trouwe aanhangers. Sindsdien is er een tiental parfums uitgebracht, hoofdzakelijk mannengeuren.

Roos_voor_kastRoos concludeert:

Van Gils LIVE vind ik inderdaad wel een ‘donkere stoere mannen’ geur. Een spannende chocolade touch met een frisse opening en een fris einde. Lekker! Van Gils LIVE is verkrijgbaar in After Shave 40 ml, Eau de Toilette 40 ml en Eau de Toilette 75 ml. Tevens is er een shower gel, deostick en deo spray voorhanden.

Lees ook