Decleor, Shu Uemura, Vichy, Catrice, Philosophy

05:14 - 03:08
luistertijd 05:14 - leestijd 03:08

Het is wel eens leuk om ook naar de verpakkingen te kijken waarin cosmetica is verborgen. Zo kwam ik nu drie opvallende items tegen.

Decleor komt met een serum Aroma Purete voor kleine imperfecties in een roll-on flesje van kunststof, met metalen balletje. Je kunt er kleine aangelegenheden mee aanstippen. Volgens Decleor bestaat het uit 100% pure essentiele olien van ylang ylang, salie, rozemarijn, citroen en lavendel. Het product kost 22 euro voor 10 ml. Het maakt onderdeel uit van een lijn waarin ook een serum purifiant zit,  een matterende dagcrème, een masker en een nachtcrème. Speciaal voor de vette tot gecombineerde huid die snel gaat glimmen, en zichtbare poriën heeft.

Het luxe haarmerk Shu Uemura komt met een unieke doseringsapplicator om volumepoeder aan je haar af te geven: Volume Maker. Het ziet eruit als een poederkwast met reservoir. En ook in dit geval druk je op de achterkant en komt er een dosis poeder vrij. Nu verspreid je dit niet over je huid maar over je haar! Een dosering moet voldoende zijn per keer. Je bestrijkt met de kwast je haar bij de haaraanzet (op droog haar), daarna masseer je het in.

Wil je extreme volume, dan kun je het daarna toeperen. Ideaal voor een volle knot, voor een hoge paardenstaart, een behive en een kuif. Het vergt in het begin wel even wat handigheid. Ten eerste moet je de eerste keer ervoor zorgen dat er ook echt een dosis uitkomt en daarna ervoor zorgen dat je het goed met de kwast tegen je hoofd aan masseert. Het poeder is namelijk zo ragfijn, dat je het nauwelijks ziet.

Je voelt al wel direct waar het is aangebracht, het haar voelt op die plekken stugger aan. Het is een mooie verfijnde methode, die velen malen beter is  dat de strooibussen waarin dit soort poeders vooral worden gepresenteerd – daar is echt niet mee te werken. Vraag wel je kapper het eerst voor te doen. De Powder Brush kost 45 euro – bij de kapper.

Het leuke en interessante Amerikaanse skincaremerk Philosophy komt vrouwen met weinig tijd en die veel op reis zijn tegemoet met wattenschijfjes die gedrenkt zijn in een oplossing met teintverhelderende cocktail van stoffen. Deze pads komen uit in de serie Microdelivery, en heten de Triple-acid brightening peel. Toe te passen bij huidverkleuring, pigmentatie, ongelijkmatige teint, littekens door acne en fijne lijntjes. De cocktail bestaat uit drie zuren: alfa hydroxyzuur, beta hydroxy zuur en glycol zuur, en iets wat men phytic zuur noemt. Dit moet met name, samen met het glycol zuur voor de teintverheldering zorgen. Phytic zuur wordt ook wel Inositol phytate genoemd, het komt van nature voor in de vliesjes van vrijwel alle graansoorten. Het merk belooft na 2x gebruik een gladdere en helderere huid en na 4x zijn fijne lijntjes en zonbeschadigingen zichtbaar verminderd. Hoeveel verminderd wordt niet vermeld, wel dat het uit een test kwam met 57 consumenten na 4 weken, 1x per week gebruik. Of dit testimonials betrof of dat er wetenschappelijke metingen zijn gedaan, wordt ook niet bekend gemaakt. 12 pads kosten € 69,95. Hier doe je drie maanden mee.

Vichy brengt in de Normaderm lijn een handige 3-in-1 uit: reiniger, scrub en masker tegelijk. Heerlijk als je weinig tijd hebt, of wilt uittrekken voor je schoonheidsregime. Dit product is geschikt voor de gevoelige acne huid. Als reiniger en scrub kun je het product dagelijks gebruiken, als masker 2 tot 3  keer per week.Het product is een aanvulling op de uitgebreide reinigingslijn die het merk al heeft voor dit huidtype, te weten:

Wat wij hieraan leuk vinden, moge duidelijk zijn: die drie in een functie en met name dat het ook als masker te gebruiken is.

Catrice Ultimate Glow is een leuke gimmick lipstick waarbij de wax in een transparante  neon kleur komt. Doorschijnend dus, en het effect op je lippen is al net zo doorschijnend. Je lippen krijgen een hele lichte, nauwelijks zichtbare blos. Vergelijk het maar met Maybelline’s Popstick – waar overigens veel make-upblog meiden niet zo tevreden over waren omdat het te weinig kleur geeft.

De Glow geeft op de onderlip ook meer kleur dan op de bovenlip – daar moet je dus extra veel op aan brengen. De lipstick ziet er verpakkingswise  wel grappig uit: als een factice – een nepperd. De huls is bedrukt met een speels lettertype van de naam Catrice.  € 4,49. (fotocredit: Beautyforgirls)

Lees ook