shop Dr. Hauschka MED Gezichtscrème Middagbloem Is je huid in acute droogte nood? Deze crème van Dr. Hauschka is ongelofelijk kalmerend en herstellend. Bekijken Vorige week maakte het Nederlandse cosmeticamerk dr. Van der Hoog wereldkundig dat het complete merk een metamorfose heeft ondergaan.  ‘Natuurlijke skincare in the cityjungle’, ofwel skincare met veel plantaardige ingredienten voor […]

04:40 - 02:48
luistertijd 04:40 - leestijd 02:48

Vorige week maakte het Nederlandse cosmeticamerk dr. Van der Hoog wereldkundig dat het complete merk een metamorfose heeft ondergaan.  ‘Natuurlijke skincare in the cityjungle’, ofwel skincare met veel plantaardige ingredienten voor drukke meiden en vrouwen. dr. Van der Hoog is urban geworden.

Dr. van der Hoog bestaat dit jaar 75 jaar en heeft al die tijd drie merkwaarden gehad: natuurlijk, helder en betrouwbaar. De maskers zijn momenteel het meest bekend en het meest verkocht. De moisturizers hebben nog maar een bescheiden marktaandeel. Hier gaat verandering in komen. “Het merk ondergaat geen evolutie, maar een revolutie,” aldus commercieel directeur Ella van den Berg. “Er wordt een vierde waarde aan het merk toegevoegd: stijl. Hierdoor wordt Dr. van der Hoog een klasse apart, een natuurlijk klasse.” In aansluiting daarop zijn ook de verpakkingen en het logo spectaculair gerestyled, en BeautyJournaal is daar in het bijzonder trots op, omdat onze visual designer Joost la Housse – die onze minimagazines vormt geeft – daarvoor heeft getekend! Binnenkort volgt nog een uitgebreid interview met La Housse en de marketingmanager van dr. Van der Hoog hierover. Maar eerst maar even toelichten wat er met het assortiment is gebeurd.

75 jaar geleden ontwikkelde Dr. van der Hoog het vier stappen beautyritueel: reinigen, verfrissen, beschermen en herstellen. Dit blijft zo, maar er komt wel een andere indeling. Binnen elk assortiment verschijnen vijf productlijnen, ingedeeld naar eerst het huidtype en dan naar de specifieke conditie binnen dat huidtype. De formules zijn ook gemoderniseerd. De formules zijn ook vrij van parabenen en minerale oliën.

Maskers

De welbekende kant-en-klaar maskers blijven in het assortiment, en ze breiden zelfs uit. Te beginnen met het 3-minuten masker, heerlijk als je weinig tijd hebt. Er komen drie varianten: Quick Boost, Quick Pure en Quick Restore. Er komt ook een speciale serie anti-agingmaskers met Okra extracten, dat anti-verouderend werkt. Er zullen maskers voor de nacht, hals en decolleté komen, evenals een oog & lipcontourmasker en een poedermasker. De kant- en klaar- maskers en poedermaskers zijn allemaal voor €2.19 verkrijgbaar. De 3-minuten maskers zijn allemaal €6.99.

Handen

Nieuw in het assortiment wordt ook de handcrème met de leuke naam Handsome . Hij komt in twee versies: Handsome handcrème (€4.95) en Handsome anti-aging handcrème SPF 15 (€6.95)

Huidverzorging

En dan de nieuwe productlijnen voor de normale huid, de normale tot gemengde huid en  droge tot zeer droge huid. Voor de normale huid is er Purity. Dit is de basisreinigingslijn van Dr. van der Hoog. In deze reinigingslijn is er voor elk huidtype een reinigingsproduct: oogreinigingsmelk (€7.50), 2-fasen lotion (€7.50), reinigingsmilk (€6.95), face wash (€7.50), reinigingslotion (€6.95) en scrubcrème (€8.50). Voor de normale tot gemengde huid ontwikkelde Dr. van der Hoog Hydro Active, gebaseerd op Papaya-extract dat je huid een hydratatieboost geeft. Je kunt je huid verzorgen met een dagcrème  (€14.95), nachtcrème (€15.50), fluïde (€15.95) en een ooggel (€12.95).

Heb je een droge tot zeer droge huid, dan is er de huidverzorgingslijn Natural Intensive. Deze lijn is verrijkt met een groene, frisse geur met een vleugje citrus. De dagcrème verzorgt de huid intensief en zorgt voor stevigheid. De dagcrème kost €14.95.  Verder zijn er een nachtcrème (€15.50) en een ooggel (€12.95).

Anti-aging

Voor de eerste lijntjes komt er Fresh Expression: een lijn gebaseerd op Manilkara plantenextract. Fresh Expression zorgt ervoor dat je huid haar jeugdigheid behoudt. Het verbetert de elasticiteit, stevigheid en de spanning van de huid. De Fresh Expression bestaat uit een dagcrème (€17.95), nachtcrème  (€16.50), oogcrème  (€18.50), anti-pigment crème SPF15 (€14.95) en een masker voor €9.95.

Voor de rijpere huid is er Fix Aging.  Deze lijn bevat essentiële aminozuren om versteviging te ondersteunen voor een gladder en strakker huidgevoel. Er is een dagcrème SPF15(€19.95), nachtcrème (€20.95), oogcrème (16.95), serum (€17.50), anti-couperose crème (€19.50) en een masker voor €10.95.

Gevoelige huid

Voor de gevoelige huid heeft Dr. van der Hoog Hype Sensitive ontwikkeld, met milde formuleringen om huidreacties maximaal te beperken en de huid te herstellen. Hype Sensitive bevat geen parfum en kleurstoffen. Deze lijn heeft een aparte reinigingsmelk en lotion, beiden voor €7.95. Verder is er nog een dagcrème  (€15.50), nachtcrème  (€18.95), anti-aging dagcrème  (€15.95) en een masker voor €8.95.

Vanaf eind november 2011 zijn alle drogisterijen voorzien van de nieuwe producten. En zoals gezegd, we gaan binnenkort nog uitgebreider in op de bijzondere restyling van het uiterlijk van de verpakkingen!

(sanne cheret)

Lees ook