shop Prescription SPF50 drops Geen aparte zonnebrandcrème meer nodig, want deze hooggedoseerde druppels met een spf50 meng je gewoon met je eigen dagcrème! Monique testte het. Bekijken De Californische computergigant Apple heeft aangekondigd dat het zijn iAd mobile advertising netwerk in de komende maanden gaat uit te breiden en L’Oréal zal een van de eersten […]

02:26 - 01:27
luistertijd 02:26 - leestijd 01:27

De Californische computergigant Apple heeft aangekondigd dat het zijn iAd mobile advertising netwerk in de komende maanden gaat uit te breiden en L’Oréal zal een van de eersten zijn die het platform gaat gebruiken, zo meldt vaksite CosmeticsDesign.com.

Het cosmeticabedrijf zal de lancering van haar eigen campagne op het iAd-platform in december uitrollen, in eerste instantie in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Duitsland en de VS volgen in januari.

Marc Menesguen, hoofd van strategische marketing bij L’Oréal, vertelde CosmeticsDesign.com USA dat er inmiddels samenwerking voor vier campagnes is vast gelegd, door het jaar heen. IAD is ideaal om een wereldwijd publiek op een eenvoudige manier te gaan bereiken.

Menesguen vervolgt: “We zijn enthousiast over de kwaliteit en de interactiviteit van iAd. Het geeft ons een unieke kans om de meest geëngageerde en kritische beautyklanten online te bereiken. Onze keuze is op het merk Lancôme gevallen om de eerste campagne te gaan leiden. “

De perfecte combi van emotie met interactiviteit

Menesguen ziet de nieuwe samenwerking als een geweldige kans om de interactiviteit van het internet en de kracht om emotie te bundelen. Net zoals dat op tv gebeurt. Het bedrijf is ervan overtuigd dat mobiele communicatie een belangrijk reclame-instrument in de toekomst wordt. L’Oréal ziet het ook als een interessant leercurve.

 Onderzoeksbureau IDC heeft voorspeld dat mobiele reclame de komende vijf jaar van groot belang wordt, en dat bedrijven zich het niet kunnen veroorloven om deze belangrijke ontwikkeling te negeren.

iAd heeft vanaf de lancering vier maanden geleden al de top 25 van grootste adverteerders aan zich weten te binden. Het te verwachten aandeel voor 2010 schat men op 21% van de totale Amerikaanse mobiele reclame inkomsten.

De kracht van de ‘app’

Sinds de Amerikaanse lancering in juli, heeft iAd zich ontpopt als een krachtige nieuwe manier voor adverteerders om miljoenen iPhone-en iPod touch-gebruikers te bereiken.

 

Met iAd, ingebouwd in de IOS 4, kunnen gebruikers binnen hun huidige applicatie blijven en toch kennis nemen van reclames en of downloadable aankopen doen.

L’Oréal zal een campagne voeren tijdens de iAd lancering in Europa, evenals Unilever, Renault, Louis Vuitton, Nespresso, Perrier, Citi, Evian, LG Display, AB InBev, Turkish Airlines en Absolute Radio.

Lees ook