BeautyJournaal’s Shop Redactie favorieten
Dyson Supersonic Föhn
Gebruikers van sociale media zijn wereldwijd op ludieke wijze een actie hiertegen van Greenpeace gaan steunen en Nestlé probeert meningen over het bedrijf de kop in te drukken, aldus een verhaal op FrankWatching.com. De schrijver van het stuk vraagt zich af of Nestlé slim bezig is om te proberen allerlei varianten op het logo, slogan’s en reclames met dreigtaal te verbieden. Zo had het ook voor elkaar gekregen dat YouTube een parodie op een Nestlé commercial overt het chocoladeproduct KitKat moest verwijderen. Dat verbod leidde via Internet tot nog veel meer creatieve parodieen en Nestlé slaat om zich heen. Is dit zinvol of draag je er dan juist toe bij dat je merk schade oploopt? Hebben consumenten geen recht op een eigen mening over jouw bedrijf of het merk?
Nestlé heeft voor 26,4% aandelen in het L’Orèal concern. Ze produceren samen het beauty-voedingssupplement Inneov, aldus Wikipedia.Â
Lees het gehele artikel hier. Een interessante discussie.
Lees ook:
- Unilever zag de bui al hangen en zegt alleen nog palmolie uit duurzame teelt in te kopen
- Het groene imago van het L’Orèal concern
Meer weten over dit onderwerp?
Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief!
Laatste reacties