Lichaam Make-up Zakenpraat

Douglas gaat televisie maken

douglas-beeldDouglas koopt de zendtijd van maandag tot en met vrijdag in op de zender ‘Der Schmuckkanal’ en gaat uitzenden onder de naam Douglas TV. Het gaat om professioneel gepresenteerde programma’s met verschillende thema’s, zo is te lezen op Elsevier Retail.

Zo komt er onder meer een talkshow over beauty met experts uit de cosmetica-industrie. Douglas heeft ruim 450 vestigingen in Duitsland, maar is nog in 21 andere landen actief. Buiten eigen land exploiteert het bedrijf 766 parfumerieën.

Dit is niet de eerste keer dat Douglas televisie gaat maken. Twee jaar geleden hadden zij hun eigen online televisiekanaal in Nederland en Duitsland. Hiervoor interviewde actrice Petra Kagchelland in Nederland verschillende leveranciers over hun producten. In Nederland heeft Douglas online tv uiteindelijk weer stop gezet, zo meldt Nicole Litjes van Douglas. ‘We hadden uiteindelijk betere ideeën met marketingactiviteiten heel direct op de winkelvloer. In Duitsland bestaat de online tv en de shop al veel langer en is nu uitzending op televisie een logisch gevolg daarop.’ Douglas TV zal voorlopig nog niet op de Nederlandse televisie te zien zijn. Wellicht dat het online tv-traject weer opgepakt wordt, maar daar kon Nicole geen uitsluitsel over geven.

Onze visagist Dominique vertelde nog dat hij ooit een screentest had gedaan om voor Douglas Duitsland als tv-presenter op te treden. Hij sms’t ons: ‘Hallo und herzlichen wilkommen zu meiner ersten zendung bei Douglas-Tv!:-) Ik nog Duitsle les genomen, maar helaas lukte het me niet om in heel korte tijd vloeiend Duits te leren spreken.’

Bekijk hier ons eigen televisiekanaal! Ook wij interviewen beautyexeperts voor de Beautyjournaal TV camera!

Over deze schrijver

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.