In de spa Lichaam Marketingtrends Zakenpraat

Amsterdam heeft met Zuiver haar eerste hippe spa

spa-zuiver-amsterdamWe zijn er nog niet geweest, maar afgaande op de krantenberichten en de website van Zuiver moet dit toch wel de hipste spa van Nederland zijn nu. Alles ademt modern zenachtig design, de modellen die je op de foto’s ziet zijn navenant mooi, fris en jong. Nee, Zuiver is de Hollandse saunacultuur ver overstegen. Dit ademt internationale allure. Op beeld en in woord dan. Want natuurlijk de praktijk moet nog maar laten zien, wat hier straks van over blijft.

Niets is namelijk zo moeilijk om een saunabedrijf van 13 duizend vierkante meter professioneel te runnen (zeker in recessietijd), en dan ook op alle niveau’s. Zowel qua bediening, hygiene, kwaliteit van spabehandelingen en natuurlijk de kwaliteit van het publiek dat erop af komt. Wie zo groot is, moet ontzettend veel bezoekers trekken om het rendabel te houden en zoveel beau monde telt Nederland echt niet. Dus zal er toch ook minder designerig publiek binnen moeten komen, een publiek dat vooral een waterpretpak zoekt en minder voor de esthetica in lichaam- en zielsbeleving gaat.

Nederland kent meer mega-spa’s en we weten van insiders dat deze bedrijven steeds gekkere trucs moeten uithalen om breakeven te blijven draaien. Wat dacht je van die badkleding-dagen (de Zwaluwhoeve begon er al eerste mee) bijvoorbeeld? Dat is echt niet in het leven geroepen omdat de vaste gasten daar om vroegen uit toenemende preutsheid. Nope, het werd te stil, dus om nieuwe doelgroepen aan te trekken, moesten de gangbare normen en waarden worden aangepast. Kleren aan dus, voor meer inloop. De gemiddelde Hollander loopt namelijk steeds minder graag in zijn blote kont of deed het al helemaal niet, en die helemaal-nietters wil men nu ook graag binnen hebben.

Nevertheless, we zijn in volle verwachting, en duiken er deze zomer maar eens in, lekker in de blote kont, we doen niets liever.

Lees ook:

Vitalizee in Scheveningen is failliet

Binnenkort op beautyJournaal tv onze film over een nieuwe Thalgo behandeling

BeautyJournaal expert Dirk Jan Meijer over de belangrijkste spatrends de komende jaren

Note:

8 december 2009 wordt in Utrecht een vakcongres gehouden over anti-aging en wellness gehouden. BeautyJournaal’s oprichtster Monique Lindeboom zal dagvoorzitter zijn.

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.