BeautyJournaal is in 2009 opgericht door journalist en communicatieconsultant Monique Lindeboom. Monique werkte in die tijd al vijftien jaar als beautyjournalist voor de Nederlandse vrouwenbladen, ze had op BNR Nieuwsradio een column op de vrijdagochtend, verscheen in een tv-commercial bij Olaz en was regelmatig te gast bij tv-programma’s om over beautytrends te vertellen.

Samenwerking met experts
BeautyJournaal was in 2009 een van de eerste bredere nieuwsplatformen met een persoonlijke insteek. Naast de visie van Monique, werden ook de specialismen van artsen, wetenschappers en beautydeskundigen naar voren gebracht, en startte zij met een dedicated testteam.

De NRC onder de beautysites
Inmiddels is het online medialandschap in beauty sterk veranderd en verrijkt met de komst van vele ‘influencers’, maar de unieke propositie van BeautyJournaal is gebleven, en zelfs versterkt. BeautyJournaal wordt door lezers de ‘NRC onder de beautysites’ beschouwd en is voor velen, van consument tot professional in de beautybranche, van redacteur tot journalist, een onuitputtelijke kennisbron.

BeautyJournaal biedt context
BeautyJournaal gaat de diepte in, onderzoekt, beargumenteerd en informeert. BeautyJournaal biedt context, en kan dit ook dankzij bijna 25 jaar ervaring binnen de beauty industrie. De scoop is mondiaal.

minimagazines

BeautyJournaal trekt haar lezers uit hun comfort zone, of pampert ze juist met heerlijke feel good informatie. Over je nu een plastisch chirurgische operatie overweegt, de beste schoonheidsbehandeling wilt om je huidconditie te verbeteren, een nieuwe foundation zoekt, letterlijk met je handen in je haar zit, of je wilt laten verleiden tot een nieuw parfum: BeautyJournaal heeft altijd goede adviezen.

Ideaal branding platform
Vanwege de grote en brede kennis op het gebied van trends, formuleringen, cosmetisch medische behandelingen, marketeer en ondernemerschap, is BeautyJournaal inmiddels het ideale platform om nieuwe merken, innovaties en achtergronden ter versterking van de usp’s van een merk, een communicatie-push te geven.

Wij zijn hier de expert bij uitstek in. Geen ander online platform biedt zoveel communicatiekracht. De trouwe relaties met onze klanten onderstrepen dit. Onze Brands we Love programma’s zijn geliefd, en artsen werken graag met ons samen in het expertteam.

Groot en divers online bereik
Via ons prachtige platform, dat ruim 160 duizend unieke bezoekers per maand trekt (65% consument -gevorderde cosmeticagebruikers, 35% professionals) met 275 duizend pageviews, wekelijks een nieuwsbrief uitstuurt naar ruim zesduizend lezers, via Facebook bijna 12 duizend fans bereikt, en bij elkaar via Twitter, Instagram, LinkedIn en Pinterest ook nog eens 20.000 beautyminded vrouwen (en mannen).

18-24 jaar = 18,46%
25-34 jaar = 28,38%
35-44 jaar= 19,28%
45-55 = 18,53%

Apparaatgebruik: 60% mobiel, 30% desktop en 10% tablet.

De teams
Monique Lindeboom is de hoofdredacteur/uitgever van BeautyJournaal, maar tevens inzetbaar als communicatieconsultant en cosmeceuticals specialist. Zij wordt op de redactie bijgestaan door Corine Steenwijk, en door freelance journalisten waaronder Hans Blommaert, en een dedicated testteam van schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten.

Visuele en technische ondersteuning wordt verricht door video editors als Dian Colle, en voor development Mike van den Berg.

BeautyJournaal beschikt over een uitgebreide communicatie activiteitenkaart en levert veel maatwerk. Ook kan Monique Lindeboom ingezet worden voor consultancy activiteiten voor uw merk.

Mail naar info@beautyjournaal.nl.

beautyjournaal_logo_text-white