Over BeautyJournaal

portret moniqueBeautyJournaal is in 2009 opgericht door journalist en communicatieconsultant Monique Lindeboom. Monique werkte in die tijd al vijftien jaar als beautyjournalist voor de Nederlandse vrouwenbladen, ze had op BNR Nieuwsradio een column op de vrijdagochtend, verscheen in een tv-commercial bij Olaz en was regelmatig te gast bij tv-programma’s om over beautytrends te vertellen.

Samenwerking met experts

BeautyJournaal was in 2009 een van de eerste bredere nieuwsplatformen met een persoonlijke insteek. Naast de visie van Monique, werden ook de specialismen van artsen, wetenschappers en beautydeskundigen naar voren gebracht, en startte zij met een dedicated testteam.

De NRC onder de beautysites

Inmiddels is het online medialandschap in beauty sterk veranderd en verrijkt met de komst van vele bloggers, maar de unieke propositie van BeautyJournaal is gebleven, en zelfs versterkt. BeautyJournaal wordt door lezers de ‘NRC onder de beautysites’ beschouwd en is voor velen, van consument tot professional in de beautybranche, van redacteur tot journalist, een onuitputtelijke kennisbron.

BeautyJournaal biedt context

BeautyJournaal gaat de diepte in, onderzoekt, beargumenteerd en informeert. Trekt haar lezers uit hun comfort zone, of pampert ze juist met heerlijke feel good informatie. Over je nu een plastisch chirurgische operatie overweegt, een nieuwe foundation zoekt, letterlijk met je handen in je haar zit, of je wilt laten verleiden tot een nieuw parfum: BeautyJournaal heeft altijd goede adviezen.minimagazines

 

Ideaal branding platform

Vanwege de grote en brede kennis op het gebied van trends, formuleringen, cosmetisch medische behandelingen, marketeer en ondernemerschap, is BeautyJournaal inmiddels het ideale platform om nieuwe merken, innovaties en achtergronden ter versterking van de usp’s van een merk, een communicatie-push te geven.

Groot en divers online bereik

Via ons prachtige platform, dat ruim 160 duizend unieke bezoekers per maand trekt (75% consument -gevorderde cosmeticagebruikers, 25% professionals) met 275 duizend pageviews, wekelijks een nieuwsbrief uitstuurt naar ruim zesduizend lezers, via Facebook bijna 10 duizend fans bereikt, en bij elkaar via Twitter, Instagram, LinkedIn en Pinterest ook nog eens 20.000 beautyminded vrouwen (en mannen).

18-24 jaar = 18,46%
25-34 jaar = 28,38%
35-44 jaar= 19,28%
45-55 = 18,53%

Apparaatgebruik: 42% mobiel, 36% desktop en 22% tablet.

De teams

Monique Lindeboom is de hoofdredacteur/uitgever van BeautyJournaal, maar tevens inzetbaar als communicatieconsultant en cosmeceuticals specialist. Zij wordt op de redactie bijgestaan door Corine Steenwijk, en door freelance journalisten als Mick Boskamp, Hans Blommaert, Emma Wagenaar, Enith Oostlander en Hans Diks.

Marketing en sales wordt uitgevoerd door Mark Dutour Geerling. Te bereiken via mark@beautyjournaal.nl

Visuele en technische ondersteuning wordt verricht door cameravrouwen Bette Westerhoff, Esther Neeleman en cameraman Erwin Beenhakker, en developmentbureau Haboes.

BeautyJournaal beschikt over een uitgebreide communicatie activiteitenkaart en kan indien gewenst veel maatwerk leveren. Ook kan Monique Lindeboom ingezet worden voor consultancy activiteiten voor uw merk.

 

beautyjournaal_logo_text-white

3 reacties

  • hoi Veronique in onze nieuwe lay-out, zie je altijd wie de auteur van het stuk is en als je op dat fotootje klikt zie haar verhaal: wie ze is, wat ze doet en ook haar leeftijd. ook helemaal onderaan het artikel zie info over de schrijver. kijk maar even? mocht je nog vragen hebben, meldt ze gerust, altijd fijn:-)

  • Is het niet mogelijk van bij de geteste producten ook de leeftijd van de testpersoon te vermelden ?

    Ik vind dit wel belangrijk omdat de huid van een twintigjarige of een vijftigjarige toch totaal andere behoeften heeft.

Reageren