Marketingtrends Zakenpraat

Dit zijn de winnaars van de Beauty Astir Awards 2017

Het BeautyJournaal-team
Geschreven door Het BeautyJournaal-team

Uitgereikt door de Nederlandse beautypers

Beauty Astir Awards 2017. Voor de 32ste keer hebben de leden van BeautypersNL (journalisten,redacteuren en bloggers) zich gebogen over de beste cosmetica introducties van het afgelopen jaar. De ruim 200 inzendingen zijn ingedeeld in 16 categorieën, waaronder de categorie: de Overall Trend Award. De merken/namen achter de nummer 1 zijn de uiteindelijke winnaars geworden!

En de winnaars zijn…
 Gezichtsverzorging exclusief:
  •  1. CLARINS BOOSTERS: Fijne boosters die je eenvoudig met andere huidverzorgingsproducten mengt. Ze passen helemaal in de trend van gepersonaliseerde cosmetica. Met deze boosters kun je precies de ingrediënten toevoegen die je huid nodig heeft. Ook de gevoelige huid is niet vergeten.
  • 2. PAULA’S CHOICE RESIST 10% NIACINAMIDE BOOSTER: Dit product bevat een hoge, effectieve dosering en verkleint poriën en vervaagt rimpels.Bijzonder hoge concentratie van het ‘wonderstofje’ niacinamide ofwel vitamine B3, die je eenvoudig kunt mengen door je eigen crème of serum.

GETEST DOOR BEAUTYJOURNAAL!

  • 3. COLLISTAR NERO SUBLIME BLACK PRECIOUS CREAM, SERUM EN MASK: 
    Verrassend zwarte texturen, die op je huid verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ze ruiken niet alleen lekker, maar zijn ook een weldaad voor de huid. Bovendien sluiten ze perfect aan bij de huidige detox-trend.

Gezichtsverzorging populair:

  • 1. VICHY SLOW ÂGE: Geweldige naam, Slow Age is veel realistischer dan anti-ageing.Fijne pompflacon die goed doseert en een luchtige emulsie die snel intrekt.
  • 2. THE BODY SHOP BRITISH ROSE FRESH PLUMPING MASK: Gebaseerd op mooie, oude rituelen en ook nog eens veganistisch. Heerlijk geurend, plantaardig masker met echte rozenblaadjes. Meteen al een verfrissend gevoel zodra je het aanbrengt.
  • 3. HEMA HELLO MIRROR, GUESS MY AGE FACIAL: De naam zegt alles! Een heerlijk product dat trendy inspeelt op de facial-oil trend. Last but not least: ook de prijs is aantrekkelijk.

Groene cosmetica:

  • 1. ABSOLUTION LA CURE PEAU NETTE: Dit product hoort echt in het rijtje ‘groene cosmetica’ want is gecertificeerd door Ecocert Frankrijk, 99% van de ingrediënten is van natuurlijke oorsprong en 52% is afkomstig van biologische landbouw. Dat geeft een goed gevoel.
  • 2. NOVEXPERT HYDROBIOTIC FLUID, CREAM & MILKY: Mooie combinatie van ‘groen’ en ‘high tech cosmeceutical’ kennis. Vooral de lichtgewicht fluïde is een topper.

GETEST DOOR BEAUTYJOURNAAL!

  • 3. DERMA ECO WOMAN BODY OIL: Heerlijk nieuw merk op de Nederlandse markt, dat zich inzet voor betere producten, een beter milieu en een betere huidconditie. Deze olie is vrij van alle 26 allergene ingrediënten waartegen door de Europese Unie gewaarschuwd wordt. Dus dat zit wel goed.

Haarverzorging exclusief: 

  • 1. KEUNE CARE VITAL NUTRITION LIJN: Een verademing voor fijn en gevoelig haar: geen zware oliën, maar prettig lichte texturen waarvan het effect meteen voel- en zichtbaar is. De vormgeving van de flacons is bijzonder mooi en het bewijs dat dit 100 jaar oude bedrijf met zijn tijd mee gaat.
  • 2. OOLABOO BLUSHY TRUFFLE GLOSS POLISHING MIST: Glanzend haar wil iedereen graag hebben. Met deze mist is dat zo voor elkaar. Bovendien is de truffelolie ook nog eens heel goed voor je haar.
  • 3. L’ANZA HEALING COLOR, COLOR ILLUMINATOR: L’ Anza blijft innoveren met geweldige producten. Ook dit is zo’n product waarvan je niet begrijpt dat je het ooit niet hebt gebruikt. Geeft je haar een nog mooiere kleur en een fantastische glans.

GETEST DOOR BEAUTYJOURNAAL!

Haarverzorging populair:

  • 1. ETOS SEA SALT HAIRSPRAY: Leuk dat er nu ook een betaalbare sea-salt-spray is, waarmee je makkelijk een ‘natuurlijk’ warrig kapsel creëert.
  • 2. GUHL RIJKE VOEDING LIJN: Heerlijk deze uitgebreide lijn met een volle, romige formules. Droge haarpunten worden goed gevoed.
  • 3. JOHN FRIEDA ROOT BLUR COLOUR BLEDNING CONCEALER: We kennen dit principe al van andere merken. Maar waar je bij andere merken maar één tint in de verpakking krijgt, heb je hier twee tinten voor de prijs van één. De poedertinten kun je ook goed mengen.

Lichaamsverzorging exclusief: 

  • 1. NUXE HUILE PRODIGIEUSE: De olietrend zet door! Dus dan is deze drie-in-één olie perfect voor zowel gezicht, lichaam als haar. En hij ruikt ook nog eens verslavend lekker.
  • 2. [COMFORT ZONE] TRANQUILLITY BLEND: Zodra je de geur ruikt waan je je in een exclusieve Italiaanse spa. De blend in een prachtige flacon voelt heerlijk aan op de huid en door de ontspannende geur kom je direct in de relax-modus. Genieten en wegdromen!
  • 3. MOLTON BROWN ROSA ABSOLUTE BATH & SHOWER GEL: Te midden van alle varianten in de showergels van Molton Brown is dit opnieuw een fantastische toevoeging. Het is zijn prijs meer dan waard omdat je maar heel weinig nodig hebt.

Lichaamsverzorging populair:

  • 1. WILKINSON SWORD HYDRO SILK BIKINI: Hier is aan alles gedacht: instelbaar op drie lengtes, comfortabel, hydraterend, veilig onder de douche, makkelijk in de hand liggend en niet onbelangrijk: glijdt niet uit de hand. Het resultaat is uitstekend.
  • 2. KNEIPP BODY MOUSSE PATCHOULI EN MORNING KISS: Als slagroom op je huid. Luchtige mousse die opvallend fijn uitsmeert en snel intrekt. Heerlijke geuren.
  • 3. VASELINE ADVANCED REPAIR JELLY CREAM: Knap dat een van oudsher verzorgend merk als Vaseline zich blijft ontwikkelen met producten van deze tijd. Rijk en dik, maar smeert tegelijkertijd geweldig goed uit. Perfect voor de droge huid, vriendelijk geprijsd.

Make-up exclusief: 

  • 1. ESTÉE LAUDER DOUBLE WEAR CUSHION STICK: Geweldige foundation die perfect dekt. Brengt met het bijbehorende kussentje heel mooi en egaal aan. Past ook helemaal in de trend van de cushion foundations.
  • 2. GUERLAIN LA PETITE ROBE NOIRE NAGELLAK EN LIPSTICK: Mooie serie in superleuke verpakkingen en met prachtige kleuren. Producten waar je hebberig van wordt.
  • 3. DELILAH BROW SHAPE 1902 SABLE: Een wenkbrauwproduct met een heel klein borsteltje voor het heel precies model leren van de wenkbrauwen. Geeft precies genoeg kleur af.

Make-up populair: 

  • 1. PUPA CONTOURING & STROBING PALETTE: Past helemaal in de huidige trend om als een professional thuis aan de slag te gaan met de contouring & strobing techniek. Precies de goede kleuren die goed blijven zitten.
  • 2. SANS SOUCIS DD DAILY DEFENSE CREAM: Ontzettend fijn product met meerdere functies: heeft een licht egaliserende werking, verzorgt, geeft een mooie, levendige teint en beschermt.
  • 3. CATRICE HD LIQUID COVERAGE FOUNDATION: Hiermee heb je een fantastische foundation te pakken (goed egaliserend, maar toch heel naturel) voor een fijne prijs.

Mannen:

  • 1. BOTTEGA VENETA POUR HOMME ESSENCE AROMATIQUE: Spannende, friswarme geur. Voor een cologne blijft de geur opvallend lang hangen. En wat een mooie flacon.
  • 2. COMME DES GARCONS BLACKPEPPER: Deze geur heeft iets heel stoers en hartstochtelijks met zijn kruidige en houtachtige akkoorden. Ook zíj kan hem dragen als ze durft.
  • 3. PRADA L’HOMME: Chique en sophisticated, zoals je van een merk als Prada kan verwachten. Fris en stoer, kortom een top geur.

Nieuwkomer van het jaar:

  • 1. BEAUTY KITCHEN: Een superleuk merk, vernieuwend, mooie verpakkingen en fantastisch dat je zelf je scrub kunt samenstellen. Leuk als cadeautje maar ook voor eigen gebruik.
  • 2. SKINCEUTICALS: De haast medische verpakkingen en formules stralen vertrouwen uit. En terecht! De producten, die vallen onder cosmeceuticals, doen wat ze beloven. Vooral het Serum
    C E Ferulic met zijn hoge dosis vitamine C is een topper voor je huid.
  • 3. MINERVA RESEARCH LABS PURE GOLD COLLAGEN: Beauty van binnenuit. Vloeibaar supplement met collageen, vitaminen en mineralen gericht op schoonheid. Een echte booster!

Parfums vrouwen exclusief: 

  • 1. 4711 ACQUA COLONIA LIMITED EDITION PLUM & HONEY en APPLE & CHILI EAU DE COLOGNE: 4711 blijft met fijne, lekkere, nieuwe varianten komen. En originele geuren niet te vergeten! Deze limited editions zijn warm en comfortabel, maar toch lekker fris, het zijn tenslotte colognes. Bijzonder dat een merk dat al zo lang bestaat, nog steeds zo vernieuwend is.
  • 2. NARCISO RODRIGUEZ NARCISO EAU DE PARFUM POUDRÉE: Poederachtig maar toch behoorlijk intens en dat maakt deze geur uitdrukkelijk sensueel. Mooi vormgegeven flacon.
  • 3. CHLOÉ FLEUR DE PARFUM: Een geurig boeket rozen en bloemen. Lekker aanwezig en zoet, bovendien erg verleidelijk.

Parfums vrouwen populair: 

  • 1. s.OLIVER FOR HER EAU DE TOILETTE: Een mooie geur voor een vriendelijke prijs, verpakt in een luxe, glazen flacon met schattig strikje. De eerste indruk is meteen al goed. En de geur? Verrassend verfijnd, bloemig zonder te zoet te zijn, met een vleugje poeder dat de geur mooi zacht maakt.
  • 2. UNITED COLOURS OF BENETTON COLORS: Verfrissend als water of vrolijk en bloemig: de kleurrijke geuren van Benetton doen het altijd goed.
  • 3. MEXX LOOK UP NOW: Herkenbare en vertrouwde Mexx-geur in een modern gestileerde flacon. Toch verrassend door de mooie combinatie van geurnoten, waardoor deze geur lekker fris is, maar ook een vleugje warmte in zich draagt.

SCHOONHEIDSAPPARATEN & HOME COSMETICS
(In deze categorie zijn er 2 winnaars)
  • 1. ZENNER EASY STYLER BLOW DRY BRUSH: Fijn: nooit meer klitten tijdens het föhnen en helemaal fijn dat je zo makkelijk een slag en krul kunt maken.
  • 1. MOLTON BROWN COCO & SANDALWOOD HOME & LINEN MIST: Heerlijke interieurspray die nu eens niet naar bloemen of zeelucht ruikt, maar naar romige, zachte kokos, vermengd met bloemige jasmijn, spicy kaneel en sandalwood. Fijne cocoongeur.
  • 2. PHILIPS VISAPURE ADVANCED SENSITIVE SC5363/10: Een perfecte
    beautytool, die naadloos past in je dagelijkse of wekelijkse beautyroutine. Dankzij deze borsteltjes wordt het reinigen een heuse schoonheidsbehandeling. Met name de Fresh Eyes Head die binnen een seconde 7 graden in temperatuur daalt werkt heel verfrissend.
  • 3. GLADDERR EXCLUSIVE SMOOTHING SCHEERMESHANDVATTEN EN STANDAARDS: Mooi, dat ze zijn! Gladderr maakt van scheren een luxe verwenmoment en dat is knap.

Zon: 

  • 1. LANCASTER SUN CARE LIJN: Lancaster heeft voor elk ‘zonprobleem’ een oplossing. En de verslavende geur doet je direct verlangen naar zon, zee en strand.
  • 2. OOLABOO SUPER FOODIES SUN MOISTURISING SUN CREAM SPF 30: Zo lekker dit product. De verpakking, de geur, het is allemaal even aantrekkelijk. Ook niet onbelangrijk: een stevige spf 30.
  • 3. NIVEA SUN PROTECT & HYDRATE ROLL-ON: Vertrouwd en veilig, maar wel in een nieuw jasje. Met de roller doseer je eenvoudig de juiste hoeveelheid zonnebrandcrème. De kleine verpakking stop je makkelijk in je tas, geen gedoe met zware, grote flessen in de strandtas. Kinderen vinden het leuk om er zichzelf mee in te smeren.

Trend award Beautypers NL:

  • 1. CUSHION FOUNDATIONS: Behalve strobing en contouring zijn vooral de cushion foundations een opvallende trend. Niet zo gek, want hiermee breng je je foundation haast professioneel aan met een bijbehorend sponsje/kussentje. Trendsettende cushion foundations zijn er bij meerdere merken, bijvoorbeeld bij Estée Lauder, L’Oreal Paris, Yves Rocher, Dior, Lancôme en ze zijn er in verschillende prijsklasse. Naast de cushion foundation van Estée Lauder die hiermee een Beauty Astir Award won, vielen de volgende cushion foundations bij de jury het meest in de smaak:
  • Pure Light Cushion Foundation van Yves Rocher
  • Nude Magique Cushion Foundation van L’Oréal Paris
  • Totale DreamSkin Perfect Skin Cushion Foundation van Dior Capture
  • 2. DRUPPELS/BOOSTERS: 2016 was het jaar van de gepersonaliseerde cosmetica. Cosmetica op maat met boosters of wel druppels die je toevoegt aan je eigen schoonheidsproducten en die daardoor de werking ervan versterken of veranderen en zich zo aanpassen aan jouw persoonlijke huidbehoefte. Denk aan:
  • Boosters van Clarins
  • Boosters van Paula’s Choice
  •  De Honey Bronze Drops of Sun van The Body Shop
  • 3. WENKBRAUW PRODUCTEN: De perfecte wenkbrauw is een absolute trend! Ze lijken inmiddels belangrijker dan de lippen. Wenkbrauwen doen immers ontzettend veel voor je gezicht. Daarom is het belangrijk om de juiste tools in huis te hebben. En daar spelen merken als
    Anastasia, Divaderme, Make-up Studio, Blèzi, Delilah en nog vele anderen handig op in. Top dat er zoveel keus is! Wenkbrauwproducten die in 2016 echt nieuw waren zijn de kleurende substanties –van blond tot zwart- die direct uit de huls met een borsteltje/tool worden aangebracht.

 

Over deze schrijver

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal-team

Het BeautyJournaal redactieteam schrijft artikelen voor BeautyJournaal.nl. Het gaat om artikelen die niet per se door hen op persoonlijke titel gemaakt worden.

2 reacties

  • ik ben benieuwd hoe deze produkten worden beoordeeld.Door gebruikers neem ik aan maar wie zijn dat dan?

Reageren