Brands we love Cosmeticaclaims Marketingtrends Monique schrijft Natuurlijk 100% Squalan Voor hem Zakenpraat

Hoe gaat het nu met de Nederlandse indie-brand Squalan?

Redactie, Monique
Geschreven door Redactie, Monique

Wat BeautyJournaal betreft de meest sympathieke nieuwkomer van 2016

In 2016 heeft BeautyJournaal veel aandacht besteed aan de heerlijke 100% natuurlijke oliën voor gezichtsverzorging van Squalan. Een merk dat door de Amsterdamse vrouwen Monique Hugen en Leslie van der Meijden in de markt is gezet nadat ze er helemaal van overtuigd waren dat Squalan olie hun zeer gevoelige huiden tot rust bracht en ook hield.

De testers uit ons team waren unaniem tevreden (lees hun reviews hier)  over de producten en ik zelf ook (ja, mijn review komt nog!). Wat een oase van rust in deze tijd van high tech formuleringen (waar we ook helemaal achter staan), als je af en toe gewoon even terug wilt naar de basis. Iets puurs en eenvoudigs, ook wij als doorgewinterde skincare gebruikers verlangen daar soms naar.

Homepage Squalan Corine

Maar hoe vergaat het zo’n sympathiek nieuw merk, dat zonder grote bergen met geld en geraffineerd ellebogen werk de aandacht van de consument wil krijgen, met haar kleine maar oh zo fijne boodschap?

BANNER_BJ_SMALL_JILL (1)We vroegen het aan Monique en Leslie…en ze mailden ons de volgende inspirerende woorden:

“Wauw wat kan er veel gebeuren in een korte tijd! Na een lange periode van uittesten van onze producten hebben we eind 2015/begin 2016 onze complete lijn gelanceerd bestaande uit 4 huidverzorgingsproducten.

We begonnen met 2 verkooppunten en het zijn er dit maar jaar liefst 45 geworden! Het leuke is dat onze producten verkocht worden in uiteenlopende zaken: van exclusieve skincare zaken, organic stores tot schoonheidssalons en luxe kapperszaken.

Online zijn we ook erg druk bezig geweest, en dat blijft ook in 2017 heel belangrijk. We hebben de magische grens van 10 duizend volgers op Facebook bereikt. We hebben erg veel mailcontact met onze klanten (bekijk hier de fan pagina van Squalan op hun website). Ze mailen ons met heel persoonlijke huidvragen. We hebben samenwerkingen met verschillende partners, waaronder ook BeautyJournaal (bekijk hier het dossier op BeautyJournaal), en zo kunnen we consumenten heel breed van informatie voorzien en helpen met hun wensen en behoeften. Ook zijn we op beurzen te vinden, erg leuk omdat we daar persoonlijk contact hebben met onze klanten.

squalan moisturizer

In onze eigen zoektocht naar een gezond leven en een gezonde huid, lopen we elke dag tegen nieuwe vraagstukken aan. We delen zoveel mogelijk van onze zoektocht met onze fans via Facebook en Instagram. Zo ben ik, Monique Hugen, erachter gekomen dat ik vage klachten kreeg doordat ik in de buurt van een hoogspanningskabel woon. Ik ben hierover in gesprek gegaan met een deskundige en heb heel wat tips gekregen. Ik deel ze in onze blogs en via social media. Wie weet kan ik zo ook anderen helpen.

We zijn in 2016 ook een samenwerking aangegaan met de Brandwonden stichting.

Daar schrijven we ook over en we geven tips. Weet jij bijvoorbeeld waarom je een slachtoffer van ernstige brandwonden niet te eten of drinken mag geven? Dat soort zaken….goed om te weten.

Squalan Suikerriet

Onze doelen voor 2017? Doorgaan op de weg die we zijn ingeslagen. Nog meer verkooppunten – ook in België, nog intensiever online bezig zijn, en we gaan leuke samenwerkingen aan met andere Nederlandse bedrijven die mooie producten hebben, die passen bij onze filosofie.

We gaan door met onze productontwikkeling, en daar gaan we onze fans ook actief bij betrekken.

Squalan: “to be continued” in 2017………………

SHOP de heerlijke producten van Squalan hier online!

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren