Ceo Jean-Paul Agon vertelt: “1 miljard nieuwe consumenten erbij – via sociaal beleid”

04:05 - 02:27
luistertijd 04:05 - leestijd 02:27

Jean-Paul Agon, voorzitter en CEO van L’Oréal, kondigde gisteren de nieuwe toezegging aan die L’Oréal heeft gemaakt om in 2020 de duurzame voetafdruk van het bedrijf te veranderen terwijl de business ambities bereikt worden.

Het realiseren van duurzame groei

Het is L’Oréal’s ambitie om een miljard nieuwe consumenten te winnen door middel van de universalization strategie die zich richt op het beantwoorden van verschillende schoonheidsbehoeften van mannen en vrouwen over de hele wereld. Een onderdeel van de groeistrategie van de Groep is haar inzet om meer te produceren maar met minder impact, en om consumenten, die in het hart van het bedrijf zitten, erbij te betrekken om duurzame keuzes te maken door hen producten aan te bieden die tegelijkertijd duurzaam en begeerlijk zijn. Om dit te bereiken, zet L’Oréal zich in om elk deel van de waardeketen, van onderzoek tot productie te verbeteren, terwijl we de groei delen met de gemeenschappen die L’Oréal raakt door middel van het delen van schoonheid met iedereen: “Sharing Beauty with All”.

Een miljard nieuwe consumenten

Jean-Paul Agon, zegt: “L‟Oréal heeft een sterke geschiedenis in duurzaamheid en een grondige ambitie voor de toekomst. Wij zijn er trots op om onze duurzaamheidbelofte voor 2020 “Sharing Beauty with All”, aan te kondigen. Wij geloven dat de consument zich in het hart van onze duurzaamheiddrive bevindt en we willen de volgende miljard consumenten bereiken terwijl we een positieve impact op de wereld maken. Door het versnellen van duurzame innovatie binnen ons bedrijf, en consumenten te informeren door de kracht van onze merken te benutten, zullen wij het bewustzijn van duurzaamheid verhogen en consumenten aanmoedigen om meer duurzame keuzes te maken.”

Deze doelstellingen zijn het resultaat van uitwisselingen met verschillende stakeholders over de hele wereld in de afgelopen twee jaar. L’Oréal zal regelmatig verslag uitbrengen over de vorderingen van elk doel met behulp van een panel van onafhankelijke beoordelaars, voorgezeten door José Maria Figueres, een autoriteit in de wereld van duurzaamheid en bestaande uit internationale experts*.

“Sharing Beauty With All” is een doelstelling op vier gebieden:

1. Het innoveren van duurzaamheid- Tegen 2020, zullen we zodanig innoveren dat 100% van de producten een milieuvoordeel of sociaal voordeel hebben.

2. Duurzaam produceren – Tegen 2020, zullen we onze ecologische voetafdruk verminderen met 60% terwijl we schoonheid aanbieden aan een miljard nieuwe consumenten.

3. Duurzaam leven – Tegen 2020, zullen we elke L’Oréal consument in staat stellen om duurzame consumptiekeuzes te maken, terwijl de schoonheid van de wereld verbeterd wordt.

4. Ontwikkelen van duurzaamheid

a. Werknemers: Tegen 2020, zullen L’Oréal medewerkers toegang hebben tot gezondheidszorg, sociale bescherming en opleiding, waar dan ook ter wereld.

b. Leveranciers: Tegen 2020 zullen 100% van onze strategische leveranciers deelnemen aan ons leverancier duurzaamheidprogramma.

c. Gemeenschappen: Tegen 2020, zullen we meer dan 100.000 mensen uit kansarme gemeenschappen, gelijk aan de grootte van ons personeelsbestand, toegang geven tot werk.

*Het panel van internationale experts: Sze Ping, Chinese milieuactivist, voormalige Greenpeace activist, uitvoerend directeur van Greenovation Hub. Mehjabeen Abidi-Habib, Pakistaanse onderzoeker in menselijke ecologie, specialist in het beheer van natuurlijke hulpbronnen. HRH Celenhle Dlamini, Zuid-Afrikaanse, een van de directeuren van het Ubuntu Instituut die werkt aan het behalen van de VN milieudoelen. Zem Joaquin, Amerikaanse, eco-luxe specialiste en oprichtster van de « eco-fabulous » website die gericht is op het wenselijk maken van duurzaamheid. Analisa Balares, Amerikaanse, Oprichtster en CEO van WomensphereTM, ontwikkelen van media instrumenten, online gemeenschappen, en een award om vrouwen te inspireren om een verschil te maken. Christian de Boisredon, Frans, promoten van het concept van “impact journalistiek” door middel van Sparknews, zodat positieve initiatieven over de hele wereld zichtbaarheid kunnen krijgen.

– dit is een ingekort persbericht. BeautyJournaal’s Monique was aanwezig bij het congres in Parijs en zal binnenkort verslag doen. –

 

Lees ook