shop Wella Professionals Invigo Aqua Pure reinigende shampoo Deze topshampoo helpt om restjes haarverf, stylingproducten en chloor diepreinigend uit je haar te wassen. Bekijken Maar liefst 24 pagina’s beslaat het persbericht dat we van Sephora binnen kregen en we gaan ons er serieus doorheen worstelen. Veel vrouwen zijn fan van de make-upmerkjes bij Sephora, dus […]

08:13 - 04:55
luistertijd 08:13 - leestijd 04:55

Maar liefst 24 pagina’s beslaat het persbericht dat we van Sephora binnen kregen en we gaan ons er serieus doorheen worstelen. Veel vrouwen zijn fan van de make-upmerkjes bij Sephora, dus enjoy!

Van het huismerk Sephora is er een nieuwe retractable waterproef eyeliner die uitschuifbaar is en aan een kant een schuimapplicator heeft om eyeliner uit te werken. Daarachter gaat ook nog een puntenslijper schuil. Handig. 9,90 euro.

Het parfum van de Belgisch-Amerikaanse modeontwerpster Diane von Furstenberg krijgt een vervolg met Love Diane. Weelderig, zonnig, onafhankelijk, strijdbaar en sexy, zoals de Grande Dame zelf ook is. Haar eerste parfum vonden wij best goed geslaagd. Met Love wil ze meer sexyness introduceren met behulp van fruit van rode bes en abrikozen, jasmijn in het hart en amandel en zoethout in de basis. Het klinkt heel gourmand, we zijn benieuwd! 50 ml kost 67 euro.

Nails Inc introduceert een najaarscollectie met marineblauw, parelgrijs, donker bosgroen en een diepglanzend paars – met glinstering.  Een flesje Nails Inc van 10 ml kost 16,70. Best prijzig. Wat vinden jullie van dit merk?

In de category special effects komt het merk met Nail Jewellry – topcoats met edelsteen effect in silver, smaragd, rose diamond en safer. Het oogt vooral als lekkere glitternagellak uit de jaren’70. Eveneens 16,70 euro voor 10 ml.

Toch krijgen de glitters hun eigen afdeling met de 3D pastel glitters collectie in roze, eenden(?)groen en zilverblauw, voor dezelfde prijs. Hoe 3D dit is, we weten het niet, we vermoeden dat de naam een beetje overtrokken is.

Een nieuwe variatie op de glitter moet de matte glitter zijn in de collectie Sprinkles. Volgens Sephora een uniek effect grijs en groen-blauw. Same price…

En dan nog van Nails Inc een collectieve met changeant effect, of een metallic spiegelfinish zoals Sephora het zelf noemt. In flessengroen, koningsblauw, paars metallic, brons metallic. Same price.

Hoe ver kun je gaan…nou niet ver genoeg wat Nails Inc betreft: er komt ook nog een Wave Magnetic Polish, een magneetlak waarmee je in een seconde een golfpatroon creëert dat ook nog van vorm en kleur verandert. Tsja. Leuk? Als je zestien bent wellicht, maar dan is 19,10 wel weer prijzig voor 10 ml. Wil je geen golf maar visnet motief? Ook dat is er nu in goud, grijs chroom en flessengroen metallic. We zijn benieuwd of het werkt. De praktijk is vaak grilliger dan men wenst.

Nah, dan deze maar! Dopjes bezet met Swarovski kristalletjes, houden wij wel van! er zitten er per dop maar liefst 100 op! Lak met een crystal cap is er in wijnrood, roze of parelbeige, voor een koopje van 19,10 voor 10 ml. Cadeautip!

Je zou bijna denken dat Sephora een nagellakwinkel is geworden. Ciate van Charlotte Knight, met dit kittelige strikje aan de fles en een geroemd kwastje zo plat als een dubbeltje maar wel met 250 haartjes, heeft nu de caviar collectie. Die bestond toch al? Mega veel zeventies glitter met 3D effect – wellicht wel je 3D bril erbij opzetten. Ook leuk voor alleen een randje. Caviar verwijst naar het zilte goedje uit de zalm…het zijn losse bolletjes die je op de nagel strooit over een basislakje heen. Een duo van lak en parels kost 23,90.

Bloggers zijn dol op Urban Decay, dus de nakend skin foundation zal ook wel met gejuich ontvangen worden. En ja hoor, in het persbericht rept men al van een ware hype. Deze foundation lijkt ons overigens niet geschikt voor een twintigjarige, gezien de hoeveelheid anti-aging eigenschappen, neigen we te zeggen: 35+! Er zit het beroemde Matrixyl 300 in, een peptidencocktail met liftende eigenschappen. Een lychee extract tegen uitdroging van de huid, groene thee en vitaminen als anti-oxidanten, en een hyaluronnatrium voor de extra vochtbinding. Interessant, ook mede omdat hij in maar liefst 18 kleuren komt en een heel naturel effect beloofd. Dit moeten we testen, als we eenmaal uitgezocht hebben welke teint bij ons past. 30 ml kost 40,70, redelijk prijzig.

Bij de foundation kun je ook nog een Good Karma Optical Blurring Brush kopen voor vloeibare foundation. Uitgevoerd in dierproefvrije haren. Wat een merkwaardige claim zeg, maar goed, de haren zijn dus van plantaardige oorsprong, maar welke plant? They don’t tell….28,70

Ook komt Urban Decay met talloze nieuwe make-upproducten uit. De Complexion Primer Potion, ze bestonden al maar hebben nu een nieuwe verpakking in lila en paars met de gothic letters van UD. De lila heeft nu naast de brightening ook een tightening claim. Ook hier is Matrixyl 300 in verwerkt. Het is geschikt voor de rijpere huid de drogere huid. De donkerpaarse verpakking is een pore perfecting primer en optische illusionist voor kraaienpootjes.De finish is zacht maar niet vet. Het droogt onzichtbaar op en is daarmee geschikt voor alle huidkleuren. Beide producten kosten 31,10 voor 28 ml.

Voor de ogen is er een Smokey Eye palette dat niet in traditioneel zwart en grijs komt maar in blauwe, paarse, smaragd en metaaltinten. Je kunt er 12 looks mee creëren. Er zit ook een matzwart oogpotlood bij en een oogschaduwprimer primer. Verpakt in een luxe ritsetui incluis spiegel, voor 50,40 euro.

Urban Decay heeft nu ook een gloss potlood, het super-saturated high gloss lip color in de kleur Naked, een roze tint met pareleffect, 21,50 en binnen het gamma van de glosses van Lip Junkie komen nu ook een beige, een nude mauve, en een nude roze, eveneens 21,50 euro.

Make-up Forever, het prachtige pigmentvolle merk ook voor de donkere huid breidt uit met Aqua Rouge, een waterproof lipstick die in twee fasen wordt aangebracht. De eerste laag is een matte textuur met krachtig pigment dat niet uitloopt, de tweede laag is een topcoat met penseel voor een transparant gelakte finish. Het merk belooft absoluut zachte, gehydrateerde lippen, zonder uitdroging – wat nog wel eens op de loer ligt bij dergelijke formuleren. er zijn 12 kleuren, 27,50 per stuk.

Too Faced komt ook met nieuwe lipsticks, La Creme, vol en romig. 16 kleuren voor 23,90 per stuk. Aanvullend is er het lippotlood voor de contour in vier basiskleuren voor 20,30 euro. Too Faced komt ook met nieuwe waterproef eyeliner, romig genoeg om een smokey eye mee te maken maar ook een scherpe lijn. 21,50 euro.

Er is een nieuwe mascara, de Lash Injection voor extra volume, al na een streek. 25,10. En voor echte kattenogen is er de Way Lash Lining tool, een top met drie tandjes waarmee de ruimte tussen de wimpers opgevuld kan worden voor een zwoele opslag en een optisch dikkere wimperlijn. 22,70. Dit product zal ook als limited verkocht worden bij Clarins dit najaar.

Tot slot komt Too Faced met de Return of the Sexy, een palette met 15 oogschaduwtinten waarmee drie look vampy looks te maken zijn, de bijsluiter vertelt hoe. Net zoals bij Urban Decay zit er ook een primer en een oogpotlood bij. De prijs is iets hoger dan van UD, namelijk 52,60.

Bare Minerals brengt de READY serie met zeer pigmentvaste kleuren voor ogen en wangen: bronzers, blushers, touch up veils. Men belooft een zeer lange houdbaarheid – ook als je een sprintje moet trekken om de trein te halen. De oogschaduws zijn ook geschikt voor de gevoelige huid, er zijn naast de minerale pigmenten ook verzachtende stoffen aan toegevoegd, alles wordt koudgeperst. Er zijn duo’s voor 27,50 en quads voor 41,90. Ook aan de wang producten zijn verzachtende stoffen toegevoegd. De touch up veils zijn matterend. Tot slot belangrijk: alle READY producten lijken op poeders maar voelen aan als een crème. Het is de bedoeling dat je snel klaar bent en langdurig kan genieten. bronzer 34,70, blush, 31,10 en touch up veil, 31,10

Lees ook