shop Actinica Lotion zonbescherming na huidkanker Actinica Lotion is een bijzonder product met een zeer hoge uv-bescherming en is er speciaal voor huiden die gevoelig zijn voor huidkanker en lichtdermatose. Bekijken Als ik iets lastig vind (al jaren) is het wel het lezen, of beter gezegd, het ontcijferen van de persberichten van het übercosmeticamerk MAC. […]

05:48 - 03:29
luistertijd 05:48 - leestijd 03:29

Als ik iets lastig vind (al jaren) is het wel het lezen, of beter gezegd, het ontcijferen van de persberichten van het übercosmeticamerk MAC. Ze maken waanzinnige kleurcosmetica in duizelingwekkende kleurstellingen, maar de wijze waarop ze hun verhaal aan de pers overbrengen is al net zo duizelingwekkend. Prachtig beeld, staccato teksten die de trend weergeven en waaraan je als kenner toch echt niet aan een half woord genoeg hebt, en dan een opsomming van alle kleuren en nieuwe producten die er zijn. Heerlijk voor stash bloggers, maar voor een journalist met een overall scoop van de markt is en blijft het zoiets als ‘je duikt in de wereld van Harry Potter en je gaat eens fijn de magie uitpluizen…..’ Laat Mac je dan wel een toverstokje geven, anders kom je nergens.

Mac is geen traditioneel make-upmerk dat 2x per jaar overeenkomstig de catwalkmode nieuwe kleuren uitbrengt. Mac brengt zo 10 nieuwe looks per jaar uit. Soms gaat het om nieuwe producten, soms om nieuwe finishes, soms om nieuwe kleuren, soms om oude verhalen in een nieuw jasje – geintje, nee toch wel. Zo snel en fluide als trends tegenwoordig zijn, zo snel weet Mac er ook een vertaalslag van te maken. Mac maakt hongerig, dit blijkt uit het feit dat er een hele schare beautybloggers is – wereldwijd- die het liefst over niets anders dan Mac zouden willen schrijven, die vol trots met regelmaat hun nieuwe Mac stash laten zien in bijna pornografische tutorials, die vertellen wanneer Mac in de winkels ligt – zodat je minstens de nacht ervoor al gaat posten om de eerste te kunnen zijn, en die je vooral lekker maken en heel goed uitleggen wat het merk nu weer aan nieuws te bieden heeft – vooral omdat ze de producten zelf uitproberen.

Dit laatste is ook hard nodig om te kunnen omschrijven waar het nieuws over gaat bij Mac. Want, nogmaals, voor het ontcijferen van de persberichten heb je bijna een training nodig. Mac deelt maar spaarzaam producten met de pers (de spreekwoordelijke toverstaf ontbreekt dus). Dus, waar moet je je op verlaten als je een zinvol verhaal wilt vertellen? We doen het maar niet, hoewel, we vertellen je het nieuws, want…….het is gewoon weer smullen. En bekijk ondertussen maar de tutorials van bloggers erbij.

Champagne Pale

De look die nu voor de eindejaarsfeesten uitkomt op 31 december. In champagnekleuren. Lekker bleek, lekker nude, maar wie goed kan toveren met kwast en kleur, komt een heel eind. Alles draait om shimmer en dat is fijn. In poeder en blusher, in cremepot, oogpotlood, lipstick en poederoogschaduw. Het gaat om een golden glow. Bekijk vooral ook het special item, de highlight powder in rose ole, waarmee je subtiel je ogen extra kunt laten glanzen, de jukbeenderen kan liften en de lippen kunt pouten. Ach, en doe deze ook even: de eyekohl en chromagraphic pencil (15 euro), om je ogen extra helderheid te geven middels een lijntje op het onderste binnen-ooglid (een must als je ouder wordt!). Aan deze collectie hangt ook nog een kleine serie huidverzorging zoals de Complete Comfort Creme (34 euro), de French Lavender fix gezichtspray waarmee je wellicht ook je make-up kunt fixeren (gissen we…, 16 euro). Maar als je toch bij de counter bent, vraag er even naar en meldt het ons *wink*.

 

 

 Kleurexplosie met Stylishly Yours collectie

Komt 8 januari in de winkel. Een palet aan fluorkleuren van roze, oranje, paars, cyclaam, voor lippen en wangen en ach, voor alles eigenlijk, omdat er ook weer fijne potjes bij zitten waar de echte creatieveling wel mee overweg kan. Waar deze look op gebaseerd is, weten we niet, maar we vermoeden dat het heel veel met de nieuwe voorjaars-modecollecties te maken heeft, omdat die ook lekker veel kleur gaan laten zien. Met deze make-upcollectie kun je dus alvast een voorproefje nemen. En ehm, laten we wel zijn, die knalkleuren kunnen je gezicht echt waanzinnig opfrissen! Neem alleen al cyclaam/magenta voor de gemiddelde donkerblonde, blauw-groen ogige Hollandse vrouw. You rock, girl, no matter how old you are!! We promise you. Vooral voor lippen en wangen vinden wij het eindeloos. Kijk binnenkort ook maar naar de film die we maakten met visagist Dominique Samuel, die het gezicht van ondergetekende – BeautyJournaal’s Monique laat knallen:-)

 

Mac Mickey Contractor 

Ja, nee, het is geen grap, de man, ja, het is een man, schijnt echt zo te heten en wordt op handen gedragen in de Bollywood wereld, waar hij het voor elkaar krijgt om elke, toch al beeldschone Indiaase filmster v/m, nog beeldschoner te maken. Deze topper is gecontracteerd – what’s in a name – voor een gloednieuwe Mac collectie foundations en andere teintverfraaiers, speciaal voor de Aziatische huid. Wow! Een zeer complete collectie make-up in tinten die zijn afgestemd op de caleidoscopische veelheid aan huidtinten die de continenten oostwaarts rijk zijn, en natuurlijk met bijpassende kleuren voor lippen en ogen, om de schoonheid nog meer te versterken. Hier worden zelfs wij, met onze witte huid, blij van. Alleen al omdat we weten dat heel veel vrouwen ( en een handjevol) mannen met een mooie bruinschakering nog altijd onderbedeeld zijn als het om make-uptinten gaat. Maak je eigen Bollywood make-up. Contractor heeft er ook nog een setje kwasten bij gedaan. Vanaf 8 januari 2011 in de Mac-winkels.

 

Lees ook