Babor_PR_NL_728x90
Cosmeticaclaims Gezicht Rimpels en slapte Zakenpraat

Gezichtscrème van 4 euro als best geteste oogcreme door Which? in Engeland

oogcreme test whichDe onderzoekers van Which? hebben 13 hydraterende crèmes van Olaz, Nivea, RoC en dr. Brandt onderzocht op de huid van een testpanel op anti-rimpeleigenschappen. Vooral naar de afname van kraaienpootjes rond de ogen werd gekeken, zo bericht vaksite CosmeticsDesign.com .

Het goedkoopste product was de Kind to Skin Replenishing Rich Moisturizer van Simple voor € 3,60, het duurste product was de dr. Brandt Lineless Eyecream van ruim 49 euro. Het testpanel bestond uit vijf vrijwilligers. De effectiviteit van de crèmes werd gemeten met wat men state-of-the-art micro camera’s noemt die ruim 1800 foto’s van 139 verschillende oogomtrekgebieden maakten, om de werking van de producten vast te stellen.

Volgens Which? waren de effecten in het algemeen zeer klein op het tegengaan van rimpelvorming, zelfs door het oog van de microcamera beschouwd. Deze camera kan details zien die met het blote oog niet waarneembaar zijn.

Which? stelt in haar rapport  dat de best scorende crèmes maar een heel klein beetje meer effect hadden dan de slechtst scorende crèmes. We hebben getracht het rapport op te halen, maar dit is online alleen mogelijk als je ingezetene bent van het Britse koninkrijk. Wat ons verder opviel is dat men stelt dat het om een oogcreme test gaat, maar op de foto zien we dat er van Simple geen oogproduct getest is (die men wel in het assortiment heeft) maar een moisturizer voor de droge huid. Wellicht is dit ook wat men wilde aantonen: dat wat als een algemeen gezichtsproduct wordt verkocht net zo goed werkt als een speciale oogcreme. Maar waarom niet gewoon van al die merken alleen de oogproducten testen??

De producten van Simple zijn overigens niet in Nederland te koop. Enkele jaren geleden deed de Consumentenbond ook een test en ook daaruit kwam dat een heel goedkoop product het beste scoorde als anti-rimpelcrème.

Lees ook:

Over deze schrijver

Redactie, Monique

Redactie, Monique

Beautyjournalist en uitgever van BeautyJournaal, Monique Lindeboom, zit al 24 jaar in het vak en kent de industrie op haar duimpje. Ze verscheen in diverse tv programma's, had 1,5 jr lang een uitzending bij BNR Nieuwsradio, schreef een boek, doet consultancywerk voor cosmeticabedrijven en cosmetisch medische klinieken en geeft regelmatig interviews aan tijdschriften en kranten over ontwikkelingen in de industrie.

Reageren